Posted on: 27 marca, 2020 Posted by: admin Comments: 0

Da hidravlična tekočina deluje, mora teči po hidravlični cevi do pogona in motorjev in se nato vrniti v rezervoar. Tekočina se nato filtrira in ponovno črpa. Pot, ki jo vodi hidravlična tekočina, imenujemo hidravlični krog, katerega obstaja več vrst.

Odprta vezja uporabljajo za hidravlične priključke črpalke, ki oskrbujejo neprekinjen pretok. Pretok se vrne v rezervoar skozi odprt center regulacijskega ventila. To pomeni, da ko je regulacijski ventil usmerjen v sredino, omogoča odprto povratno pot v rezervoar in tekočina se ne črpa na visok tlak. V nasprotnem primeru, če se krmilni ventil sproži, pretaka tekočino do pogona in rezervoarja. Tlak tekočine se bo dvignil, da doseže kakršen koli upor, saj ima črpalka stalen izhod. Če tlak naraste previsoko, se tekočina vrne v rezervoar skozi ventil za razbremenitev tlaka. Več krmilnih ventilov je lahko zloženih zaporedno. Ta vrsta vezja lahko uporablja poceni črpalke s stalnim premikom.

Zaprta vezja dovajajo polni tlak visokotlačne cevi in na krmilne ventile, ne glede na to ali so vključeni ali ne. Črpalke spreminjajo svojo stopnjo pretoka in črpajo zelo malo hidravlične tekočine vse dokler uporabnik ne sproži ventila. Zato ventil ne potrebuje odprte središčne povratne poti v rezervoar. Vzporedno je mogoče priključiti več ventilov in sistemski tlak je enak za vse ventile. Posebnost zaprtega hidravličnega kroga je v tem, da  je motor priključen neposredno na dovod črpalke. S svojo posebno zmožnostjo ohranitve pritiska na strani nizkega tlaka imajo zaprta vezja dodano majhno gonilo ali z drugo besedo črpalko, ki odvaja ohlajeno in filtrirano olje. Tokokrogi z zaprto zanko se običajno uporabljajo za hidrostatične prenose v mobilnih aplikacijah.

Prednosti: Brez usmerjevalnega ventila in boljšega odziva, vezje lahko deluje z višjim tlakom.
Slabosti: Črpalke ni mogoče preprosto uporabiti za nobeno drugo hidravlično funkcijo, hlajenje pa je lahko težava zaradi omejene izmenjave pretoka olja.

Sistemi za zaznavanje tlaka in obremenitve

Hidrostatični menjalniki za zemeljske premične stroje, kot so gradbeni stroji so pogosto opremljeni z ločeno „palčno stopalko“, ki se uporablja za začasno povečanje vrtljajev dizelskega motorja ob zmanjšanju hitrosti vozila. S tem povečajo razpoložljivo izhodno moč hidravlike pri nizki hitrosti. Funkcija stopalke vpliva na pred nastavljene lastnosti za “hidrostatično” prestavno razmerje v primerjavi z vrtljaji dizelskega motorja.

Sistemi za zaznavanje obremenitve (LS)

Sistemi zaznavanja obremenitve (LS-sistem) ustvarjajo manj izgube energije, saj lahko črpalka zmanjša tako pretok kot tudi tlak, da ustrezata potrebam obremenitve. LS sistem zahteva večjo nastavitev kot sistem CP, glede na stabilnost sistema. Sistem LS zahteva tudi dodatne logične ventile in kompenzatorje.  Tako da je tehnično bolj zapleten in dražji od sistema CP. Če je pretok črpalke velik, je dodatna izguba lahko še večja. Izguba energije se poveča tudi, če se tlaki obremenitve močno razlikujejo. Območja jeklenk, premiki motorja in mehanske navorne ročice morajo biti zasnovani tako, da ustrezajo tlaku obremenitve in zmanjšanju izgube moči. Tlak črpalke je vedno enak največjemu tlaku obremenitve, kadar se hkrati izvaja več funkcij in je vhodna moč črpalke enaka.

Več info na: HIDRA